leeyounghee

Galaxy S5 – wiadomo coraz więcej

2970

W Internecie pojawia się coraz więcej informacji o najnowszym flagowcu Samsunga, o czym już zresztą pisaliśmy. Po plotkach i domysłach na temat piątej generacji flagowców Samsunga nadszedł jednak czas na wieści ze zdecydowanie wiarygodniejszego źródła. Koreańskie media oraz sama Lee Young Hee – wiceprezydent oddziału urządzeń mobilnych koreańskiej firmy – udzieliły więcej informacji na temat Galaxy S5, a także jego luksusowej wersji w ramach serii Galaxy F.

6 stycznia wspomniana wcześniej Lee Young Hee udzieliła wywiadu, w którym oficjalnie (a nie off-the-record, jak inny przedstawiciel koreańskiego koncernu) powiedziała, że S5 ukaże się w tym samym czasie, co kolejne urządzenie będące następcą zegarka Galaxy Gear. W tym samym czasie – czyli w kwietniu tego roku. Data ta jest o tyle zaskakująca, że zbiegnie się z premierą nowej generacji telefonu od Apple – iPhone’a.

W wywiadzie Lee podkreśliła, że corocznie w okolicach marca-kwietnia będzie prezentowany flagowy model smartfonów Galaxy. Wypowiedziała się też nieco o następcy Galaxy Gear: „Będzie on bardziej zaawansowany, z poprawionym designem„. Powiedziała też, że na tym produkcja gadżetów przeznaczonych do noszenia chociażby na ręce się nie skończy i można się spodziewać kolejnego modelu jeszcze w tym roku. Samsung też opatentował swój projekt inteligentnych okularów wyświetlających informacje ze smartfonu, z których można będzie dzwonić – pojawi się więc pierwszy konkurent dla Google Glass.

Nowy cykl premier smartfonów Samsunga jest tak ważny dla producenta z powodu spadku sprzedaży Galaxy S4 we wrześniu, kiedy zaprezentowano iPhone’y 5S i 5c. Koreański producent rozważa wprowadzenie skanera siatkówki oka do swojego smartfonu, co jasno przekazała w wywiadzie Lee: „Rozważamy taką możliwość, ale nie możemy powiedzieć, czy na pewno znajdzie się w S5„.

eye

Producent oznajmił, że zysk operacyjny wyniósł w ostatnim kwartale 2013 roku 7,8 miliarda dolarów, co jest wynikiem o 1,2 miliarda gorszym niż ten w analogicznym okresie zeszłego roku. Spadła też ilość sprzedanych egzemplarzy smartfonu Galaxy S4 – z 17 milionów w trzecim kwartale 2013 roku do 13 milionów sztuk w ostatnim kwartale. Samsung sprzedał 91 milionów smartfonów w Q4 2013 roku, czyli o 4 procent więcej, niż w trzecim kwartale (dane KB Investment & Securities).

Lee Seung Woo, analityk z IBK Securities, wypowiedział się dla agencji Bloomberg. „Premiera S5 będzie ważna dla Samsunga. Konkurencja jest coraz większa i nie zapowiada się, by był to łatwy rok dla tego producenta” – oznajmił Seung Woo. Young Hee z kolei w dalszej części wywiadu zdiagnozowała przyczynę. „S4 zawiodła oczekiwania odbiorców, ponieważ wzornictwo bardzo przypominało poprzednika” – powiedziała Lee, po czym dodała, że S5 będzie się różniła wzornictwem. „Kiedy zaprezentowaliśmy S4, konsumenci nie dostrzegli różnicy między następcą a poprzednikiem, więc reakcja rynku nie była tak dobra. Przy S5 wrócimy do korzeni – głównie jeśli chodzi o wyświetlacz i wrażenie przy trzymaniu telefonu„. Niestety, Lee nie przekazała żadnych informacji o specyfikacji S5.

galaxyf

(zdjęcie za gsmarena.com)

Jeśli chodzi o wersję premium Galaxy S5 w ramach serii F, ma być ona wykonana z metalu, plastiku oraz materiałów kompozytowych. Plotki donoszą też o korpusie wykonanym z aluminium bądź magnezu, dopełniona pokrywą baterii ze stali nierdzewnej. Samsung zlecił też wykonanie metalowych korpusów tajwańskiemu podwykonawcy Catcher dla „flagowego smartfonu Samsunga”. Firma z Tajwanu znana jest też z produkcji obudów dla iPada Mini, MacBook’ów Air czy też HTC One. Wszystkie te działania są częścią tzw. „Designu 3.0”, który ma być następną fazą we wzornictwie Samsunga. W tej sprawie 29 maja 2013 spotkało się też kierownictwo koncernu – świadome, że materiały użyte do produkcji ich smartfonów nie są zaletą na tle konkurencji.

Wskakujemy na wyższy poziom!

Zdecydowanie cieszy mnie fakt, że oprócz walki na cyferki, rdzenie procesora, benchmarki (dodajmy: niekoniecznie uczciwej walki) najwięksi producenci smartfonów są świadomi spraw najważniejszych – jakości wykonania oraz ponadczasowego wyglądu. Dobrze, że Samsung obudził się w miarę wcześnie, jeśli chodzi o zmianę materiałów użytych do produkcji flagowych smartfonów. W internetach Internecie pojawiało się mnóstwo krytycznych głosów na temat tworzyw w urządzeniach Samsunga, a określenia „szajsungowego plastiku” były i są dalej na porządku dziennym.

Może i jakość tworzywa sztucznego, jak napisałem w swojej recenzji S4, była przyzwoita. Bardziej chodzi jednak o fakt, że w najwyższej półce, w której w sumie funkcjonuje kilka modeli, praktycznie każdy wyróżnia się od pozostałej części oferty poszczególnych producentów zastosowanymi materiałami i oczywiście ceną. Metalowo-szklane iPhone’y czy Xperia Z1, metalowy HTC One… tylko S4 z plastiku. Już nie chodzi o to, czy plastik jest praktyczniejszy od metalu czy też nie – tu kwestie zależą od odczuć użytkownika. Problemem jest to, że potencjalny klient, chcąc kupić smartfon z wysokiej półki, może odrzucić flagowca Samsunga od razu. Dlaczego? „Bo wszystko jest szklano-metalowe, a S5 jest plastikowy”. Reszta cech nie ma znaczenia, w końcu i tak S4/S5/Note 3/Note 4 czy czegokolwiek innego taka osoba nie kupi.

P1120603

Samsung ma o tyle dobrze, że jego smartfony mimo swoich wad i odstającej od konkurencji jakości materiałów sprzedają się mimo ostatnich problemów całkiem nieźle. Jak widać, grono miłośników szlachetnych materiałów nie jest zbyt wielkie, co jak najbardziej da się zrozumieć – smartfon z plastiku jest lżejszy i dla wielu osób praktyczniejszy. I nawet jeśli rewolucja w designie odbije się nieco na finalnej cenie produktów (w wypadku Galaxy S5 z serii F różnica będzie na pewno dużo większa), to i tak poprawi się opinia o flagowcach Samsunga, a więc i wynik sprzedażowy, co jest celem tych wszystkich zawiłych działań koreańskiego koncernu.

źr: Bloomberg, wł
Grafika będąca ikoną wpisu pochodzi z portalu pointgphone.com.

0
· ·

Bloger. Nawet nie próbuje być obiektywny. Trzyma kciuki za Windows Phone, choć powoli traci nadzieję na sukces produktu MS. Lubi dobrą muzykę i dobrą jakość dźwięku. Kibic Dallas Mavericks, Boston Celtics, San Antonio Spurs i Golden State Warriors.

Komentarze